Výměna čidla otáček klikové hřídele 1.4 70 kW

Motor, převodovka, cukání...
Odpovědět
Cholst
Nováček
Nováček
Reactions:
Příspěvky: 1
Registrován: 10 čer 2022 15:15

Výměna čidla otáček klikové hřídele 1.4 70 kW

Příspěvek od Cholst »

Ahoj,
u motoru 1.4 70 kW rok výroby 2020 , najeto 60 000 km, po studeném startu a rozjetí opakovaně vypadávají zážehy na různých válcích např. chyba P0302-92 a také P130A-98. Svíčky jsou nové (NGK), cívky asi také v pořádku. Napadlo mě vyměnit čidlo otáček klikové hřídele, popř. později čidlo klepání. Je nutné čidlo otáček klikové hřídele po výměně kalibrovat pomocí diagnostiky, nebo stačí zahřát motor a následně 3x vytočit otáčky na 4000? Díky za odpovědi, případně návrhy jiných možných řešení opakovaných výpadků zážehů na různých válcích.


Uživatelský avatar
ondrik363
Junior
Junior
Reactions:
Příspěvky: 237
Registrován: 13 pro 2020 07:53
Bydliště: Častkovce

Re: Výměna čidla otáček klikové hřídele 1.4 70 kW

Příspěvek od ondrik363 »

Uplne zbytocne menit cidlo otacok a cidlo klepania. Ak by bolo vadne cidlo otacok, cize senzor klukovky, tak ani nenastartujes. Senzor klepania som nikdy nemenil za 20 rokov na ziadnom mojom aute a aj tak nema vplyv na vynechavanie zaplovania. Najcastejsou zavadou vynechavania valcov je - zapalovacie sviecky, zapalovacie cievky, benzinove vstrekovace - upchate vstupne sitka, ak su nimi vybavene, nedostatocny tlak paliva, "zly" benzin. Na druhej strane, benzinove motory od fiatu, hlavne 1.4 a 1.4 tjet su zname tym, ze studene starty su divoke a je tam citelne vynechavanie zapalovania...Mam s tym osobnu skusenost.

P.S. - ja som mal na 1.4 tjet tiez "cievky asi tiez v poriadku", ale ich vymena pomohla odstranit vynechavanie zapalovania, ale pri zohriatom motore.
Fiat TIPO SW 1.6 mJET 88kw, DDCT
Lancia DELTA III 1.4 Tjet, 88kw, LPG M6
ex - Chrysler PT Cruiser 2.0, 104kw, LPG
ex - Fiat STILO 3dv, 1.6, 76kw, LPG
ex - Fiat CROMA 1.9 mJET, 110kw, AT6
ex - Opel OMEGA 3.2 V6, 160kw, AT4
ex - Opel OMEGA 2.5 V6, 125kw, M5
Uživatelský avatar
chrener
Moderátor
Moderátor
Reactions:
Příspěvky: 762
Registrován: 04 bře 2020 09:48
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna čidla otáček klikové hřídele 1.4 70 kW

Příspěvek od chrener »

Cholst píše:
03 čer 2025 11:36
Ahoj,
u motoru 1.4 70 kW rok výroby 2020 , najeto 60 000 km, po studeném startu a rozjetí opakovaně vypadávají zážehy na různých válcích např. chyba P0302-92 a také P130A-98. Svíčky jsou nové (NGK), cívky asi také v pořádku. Napadlo mě vyměnit čidlo otáček klikové hřídele, popř. později čidlo klepání. Je nutné čidlo otáček klikové hřídele po výměně kalibrovat pomocí diagnostiky, nebo stačí zahřát motor a následně 3x vytočit otáčky na 4000? Díky za odpovědi, případně návrhy jiných možných řešení opakovaných výpadků zážehů na různých válcích.
Ahoj, ja sa opýtam najprv takto: umýval si v blízkej minulosti motor? Ak áno máš vodu/kondenz vo fajkách
Obrázek
ALFAROMEO Stelvio Quadrifoglio Verde 2.9BiTURBO 375KW Q4 Vesuvio
jklupak
Člen klubu
Člen klubu
Reactions:
Příspěvky: 62
Registrován: 18 úno 2022 11:01

Re: Výměna čidla otáček klikové hřídele 1.4 70 kW

Příspěvek od jklupak »

Prohoď cívku 2.válce viz DTC PO302 s jiným a pak podle kódu chyby budeš hned vědět jestli je na druhém válci cívka ok, protože svíčky jsi dal nové. Když se ti chyba neposune na jiný válec (např. PO303 - třetí válec), tak je to pravděpodobně vstřikovač.
Obrázek
Fiat Tipo Kombi MY21 1,0 T FireFly 100k LIFE
Odpovědět